30 Kasım 2012 Cuma

Alışveriş mağduru olmayın!

Madem ki buradan sizlere bir takım bilgiler aktarıyorum,bunlar arasında işinizi görecek,mağdur olmanızı engelleyecek yol gösterecek şeyler de olmalı düşüncesi ile hareket ettim hep. Sosyal sorumluluk postlarının da,mekan önerilerinin de,ürün tavsiyelerinin de hepsinin amacı bu aslında. Bugün de kendi mağduriyetimden yola çıkarak sizleri uyarmak istiyorum. Malumunuz alışveriş siteleri her geçen gün artıyor,sayısını bilmek imkansız. Ancak siz siz olun en eskilerden,en iyi bildiğimiz markafoni, limango, trendyol dan şaşmayın. Her an her şeyi denemeyi pek seven ben; VIPDUKKAN sitesinden alışveriş yapmaya kalktım,yaptığıma yapacağıma pişman oldum.
Bu siteyi denemem; bol TV reklamları,geçirdiği (daha doğrusu geçirmiş gibi göründüğü) değişim ve Ayşe Arman gibi her mevzuyu detaylıca inceleyen bir gazetecinin bu site ile ortak çalışması idi.
Öncelikle; ürünler sitede göründüğü gibi kaliteli değil. Gördüğünüz ile teslim aldığınız arasında ciddi fark ve hayal kırıklığı var.
Diyelim ki üründen memnun kalmadınız iade etmek istiyorsunuz, onların belirttiği gibi siz iade işlemini yapıyorsunuz ancak ne teslim aldıklarına dair bir bildirim yapıyorlar,ne de iade süreci hakkında bilgilendirme. Onca işin gücün arasında siz o iade işleminin peşine düşeceksiniz. Haa siteden mail atarım cevap yazarlar diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz, mailinize MÜŞTERİ HİZMETLERİNİ ARAYIN gibi lakayıt,çözümsüz bir cevap geliyor. Peki, vakit ayırıp orayı da arayalım diyorsunuz, saatlerce telefonda bekletiliyorsunuz,sabredip de yetkiliye bağlanırsanız eğer sözde ilgilenir gibi görünüyorlar ama en az 3 görüşme yapmadan sorununuz çözülemiyor. Üstelik ne kadar doğru bilmiyorum ama; bu sitenin orjinal kozmetik markaları gibi göstererek pazar mallarını da indirimli diye sitelerinde sattığını duydum. Sanırım 20 TL ye Loreal, Mac makyaj ürünleri bulmak pek mümkün değil. Üstelik firmanın sosyal medyadaki iletişimi de sıfır...Facebook sayfalarına yaptığınız şikayeti anında siliyorlar.

Özetle; ben vipdukkan dan mağduru oldum ama siz başka bir firmadan-mekandan-üründen dolayı mağdur olabilirsiniz. Yeter ki bu tür bir mağduriyette siteyle, müşteri hizmetleri ile kavga etmekle yetinmeyin. Mağdur eden bir internet sitesi olabilir,bir mekan olabilir, taksilerden yana sorun yaşayabilirsiniz. 

Her türlü mağduriyetinizi Büyükşehir Belediyesinin Beyaz Masa sına şikayet edebilir,konunun araştırılarak ilgililere idari para cezası ödettirilmesini veya sorununuzun çözüme kavuşturulmasını sağlayabilirsiniz. Üstelik her adımda sizi haberdar etmeleri de ayrı bir güven veriyor. Beyaz Masa ya başvuru oldukça kolay;sadece bu formu doldurmanız yeterli. Sözde alışveriş sitesi olan Vip Dukkan sosyal medyada var ama yok ken, İBB Beyaz Masa hem facebook hem de twitter dan aktif bir şekilde faaliyetlerini sürdürüyor, bilgilendirme yapıyor. Ayrıca; şikayet var sitesi de bu tür mağduriyetler konusunda oldukça etkili. Sadece şikayetiniz olması gerekmiyor,tüketiciye yönelik banka kart aidatları, zararlı gıdalar, tüketici hakları vs. gibi her türlü uyarı, bilgilendirme ve gelişmeleri de duyuruyorlar. Bu yüzden Twitter ve facebook adreslerini takibe almanızı öneririm. Unutmayın biz ne kadar ses çıkarırsak, firmalar da kendilerine o kadar çeki düzen verecektir.

13 yorum:

  1. Çok üzüldüm senin adına ama böyle böyle bilinçleniyor ve bilinçlendiriyor işte insan. Umarım tekrar hiç bir sitede yaşamazsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,umarım hiçbirimiz yaşamayız,yaşasak da tepkisiz kalmayız ;)

      Sil
  2. Hay Allah üzüldüm:( Ben hiç alışveriş yapmadım Vip'den bana başından beri hiç güven vermedi o site. Paylaşımın iyi oldu. Beyaz Masa bilgisi de iyi oldu. Ben bilmiyordum mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece vipdukkan değil o örnekten yola çıkarak bütün mağduriyetler için bu yazıyı yazmak şart olmuştu :)

      Sil
  3. Teşekkür ederim paylaşımın için.Bende vipdükkandan bir sipariş verdim 10 günü geçti hala bekliyorum gelincede nasıl birşey gelicek belli değil bakalım.Doğru söylüyorsun şikayet etmek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok,ordan almamak lazım artık ben bunu anladım.zaten tahminimce yakın zamanda evimister gibi bayrağı diker bunlar da.çünkü çok fazla iade talebinde bulunan var,ödemelere başladık falan diyor müşteri hizmetleri..

      Sil
  4. aynı siteden ben de magdur oldum.
    bir ürün aldım daha sonra iade etmek istedim yaklaşık 3 ay önce oldu bu olay ve param hala iade edilmedi allah hepsinin cezasını versin hayır dava masrafı uğraşmasından falan çekinmesem dava açıcam da astarı yüzünden pahalıya gelicek!

    aman kimseler bu siteden bişey almasın diğer tüm siteler morhipo-markafoni-limango-1v1y ve trendyol profesyonel çalışıyor ama bu tam bir fiyasko!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dava açmıyorsun ki,bu 700 tl ye kadar olan harcamalar için kaymakamlıkta bulunan tüketici heyetlerine başvuruyosun ve tamamen ücretsiz,o yüzden peşini bırakma,ama unutma 1 ay içinde yapılması gerekiyor başvuruların.

      Sil
  5. bende kitap sitelerinden çok mağdur oluyorum bir kaç müsaade ettim pazartesi yazayım siteye belki dönerler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi yaa :( hangi site olursa olsun peşini bırakmamak lazım işte :(

      Sil
  6. Online alışveriş gün geçtikçe artıyor ve insanların iyi ve kötü deneyimlerini paylaşmaları çok daha önemli oluyor.Böylece başkalarının mağduriyetinin önüne geçilmiş olabilir, o yüzden böyle bir yazı yazdığınız için teşekkür ederim. Bizim de online satış sitemiz var, www.hirdavatfirsati.com adında, bizim siteyi de ziyaret edip fikirlerinizi belirtirseniz çok memnun olurum. Bundan sonra sorunsuz alışverişler dilerim. :)

    YanıtlaSil
  7. Ürünler sitede gözüktüğü gibi kaliteli olabilir mi sizce? 9.99 TL'ye satılan üründen ne beklenir? Gerçekten kaliteli üretim yapan tekstil firmalarına para kazandıracağınıza 9.99 TL'lik kalitesiz ürünlere para verip üstüne bir de kalite beklerseniz olacağı budur. Üstüne biraz para koyun da gerçekten işi hakkıyla yapanlara para kazandırın, her şeyin bir bedeli var!!! (Trendyol,Limango,Morhipo'ya bakmanızı tavsiye ederim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiyat,site vs. ne olursa olsun; yürürlükteki tüketici kanununa göre tüketiciyi yanıltıcı görsel,bilgi her türlü veri kullanılması hukuka aykırıdır. kaldı ki sadece ürünlerin kalitesizliği değil sorun olan, ürün alımından sonraki müşteri hizmetleri, iade prosedürüne uyulmaması vs. gibi aksaklıklar da var.... patladı gitti zaten vipdukkan,
      eleştirmek yerine sizin de mağduriyet yaşadığınız yer varsa siz de bize bildirin hepimiz önlemi alalım.

      Sil