21 Nisan 2016 Perşembe

Trilye-Mudanya Gezisi

Havalar ısınınca insanın kanı kaynıyor. Haftasonu ne yapsak nereye gitsek düşüncesi alıyor.
Böyle bir zamanda; tam da büyük bir düğün öncesi bir anda çantaları hazırlayıp 2 günlüğüne Trilye ye gitmeye karar verdik.

Kabataş tan kalkan Budo vapurları ile yaklaşık 2 saatte Mudanya ya vardık. Mudanya dan sık aralıklarla kalkan dolmuşlarla Trilye ye geçtik. Adı Zeytinbağı olarak geçiyor halk arasında.

Alabildiğine uzanan zeytin bahçeleri ile bu ismi almış, son zamanlarda Trilye olarak anılmaya başladı. Fazla bilinmeyen ama hayli huzurlu, küçük bir sahil beldesi. Denize de giriliyor, sırf İstanbul dan rakı-balık keyfi yapmak için de geliyorlar.

Yazım az cümleli bol görselli olacak. Gezi yazılarının kişileri doğrudan yönlendirmesine karşıyım. Tabi ki gittiğim gördüğüm sevdiğim şeylerden bahsediyorum ancak mutlaka burada bunu yiyin, mutlaka burada kalın türünde bir öneri yapmam. Bir yere gideceğim zaman ana hatları ile araştırır, tavsiyelere göz atar, bir kısmını ziyaret edip sonra gittiğimde ayaklarım beni nereye götürürse oraları keşfederim. Size de önerim bu şekilde zevk alarak gezmenizdir.

Trilye de neler yapılır, nerede kalınır, ne yenir ne içilir diye soracak olanlar için  pratik bir öneri listesi veriyorum. Gerisi sizin kaşifliğinize ve zevkinize kalıyor.

- Kahvaltı için Çamlı Kahve nin bulunduğu tepeye mutlaka çıkın. Mis gibi manzaraya karşı kahvaltı keyfi mükemmel oluyor. Biz kahvaltımızı Çamlı Kahve de yaptık, ertesi güne de Bağ Evi nde yapmayı planlıyorduk, ancak hayat sen plan yaparken başına gelenlerdir sözünü doğrularcasına, o gece acillik olup Mudanya hastanesine yatınca bizim plan yalan oldu, içimde kaldı. Bir sonraki gidişime hedefimde Bağ Evi var ;)

-Sahilde gün batımında yürüyüş yapın, balıkçı tekneleri, mekanları ve manzarası ile huzur buluyor insan.

-Akşam yemeğinizi sahildeki restaurantlardan birinde; tabi ki balık keyfi yaparak yiyin. Biz Liman Restaurant ı tercih ettik, memnun kaldık. Pek meşhuri pek tavsiye edilen Taş Mahal e niyetlenmiştik ama daha girişte karşılaştığımız ilgisizlik nedeniyle aynen geri çark edip popüler olanı değil, harbi esnafa kazandırmaya karar verdik :)

-Bir kaç tane otel mevcut ama tavsiyem deniz kenarındaki mekanlardan birinde kalmanızdır. Biz Çınar Motel de konakladık; odamızdan ve hizmetten gayet memnun kaldık. Özellikle de sabah yataktan kalktığınız anda karşınızda alabildiğine uzanan deniz manzarası gerçekten görmeye değer. (Görsel otelin web sitesinden alınmıştır.)

-Trilye den zeytin, zeytinyağı almadan dönmeyin.

-Taş Mektep, Kemerli Kilise, Dündar Evi başta olmak üzere karış karış bütün sokaklarını gezin, her adımda farklı güzellikte evler sizi bekliyor.

-Yaz mevsıminde giderseniz yanınıza mutlaka deniz kıyafetlerinizi de alın.

Biz Trilye de kalıp günübirlik Mudanya ya gitmeyi tercih ettik. Mudanya sokakları; tarihi evleri ile rengarenk.

Mütareke Meydanını ve sahil kesimindeki tarihi sokaklarını gezmelere doyamadık. Bu gezi esnasında; çok güzel bir eve denk geldik.

Takip edenler hatırlayacaktır; bu ev Kara Para Aşk dizisinin final bölümünde Elif in evi olarak kullanılan ev. Final bölümü Mudanya ve Gölyazı da çekilmişti. Gölyazı da son zamanlarda hayli popüler olmaya başlayan bir yer, uzun zaman önce yaptığımız gezinin yazısına buradan ulaşabilirsiniz.

Her ne kadar sağlık sorunlarım yüzünden keyifsiz bir şekilde sonuçlansa da; ben orada geçirdiğim kısıtlı zamanda Trilye yi çok sevdim, yakın zamanda tekrardan gitmeyi düşünüyorum.

Bir başka gezi yazısında buluşmak üzere ;)