15 Ocak 2013 Salı

Kokuların Büyülü Dünyası!

Koku sizin için ne ifade ediyor? Belki bazılarınız için yalnızca güzel olmanın bir aracı,kimileri için yalnızca beş duyudan birinin sonucu.... Benim için ise bunlardan çookkk daha fazla anlam ifade ediyor. Yalnızca mekanlar, isimler mi anıları hatırlatır sanıyorsunuz? Bana en çok kokular eski günleri,anıları hatırlatır. Bir parfümde ilkokul döneminde evimize gelen misafir teyzeyi hatırlayıp özleyebilir, bir diğerinde ise üniversite yıllarımdaki mutlu anlarıma dönebiliyorum. An geliyor öyle bir koku vuruyor ki burnuma; hatırlamak istemediğim, anımsadığımda beni üzen, canımı yakan kişiler,anılar canlanıyor gözümün önünde ve kendimi aldığım nefesi geri verirken buluyorum, sanki içime kazara çektiğim kokuyu geri verebilecekmişim, o görüntü gözümün önünden silinecekmiş gibi...
Kokuya olan hassasiyetim aileden genetik olsa gerek. Kardeşim de ben de ilkokuldan bu yana alınan bütün kitapları önce koklardık... Herkes sayfalarını karıştırır, içindekilere göz gezdirirken biz kağıtların kokusunu alır, zihnimizde yer etmelerini sağlardık. Öyle ki yıllar sonra bile birlikte bir kitap kokladığımızda bu ilkokul sosyal bilgiler kitabı, bu lise test kitabı gibi kokuyor gibi sınıflandırmaya başlıyoruz. Her ikimizin de hassasiyeti had safhada, ben nasıl kötü anıları hatırlatan kokuları içime çekmiyor aldığım nefesi geri veriyorsam, kardeşim ise sıkıntılı-zorlu dönemlerde-bu zamanları hatırlatmasın diye-en sevdiği parfümü kullanmayıp,geçici parfüm alacak kadar hassasız bu konuda.

Neden bu kadar uzun uzun anlattığımı merak etmişsinizdir. Öncelikle kokunun bendeki önemini anlatayım ki, bu aldığım ürünlerin beni ne derece mutlu ettiğini izah edilebileyim istedim. Bu postu ürünler elime geçer geçmez yazacaktım ama bir takım aksaklıklar nedeniyle bugüne kadar kaldı. 
Facebooktaki sağ yandaki reklamlarda KOKUCUK.COM sitesini gördüğümde bu anlattığım hassasiyetimden çok ilgimi çekti ve hemen siteye girdim. Koku uzmanı Vedat Ozan tarafından geliştirilen bir fikir sonucu Taksim-Gümüşsuyunda faaliyete geçmiş bu dükkan. Bildiğimiz klasik parfümlerde alt nota, orta nota ve üst notalarda farklı çiçeklerin, meyvelerin,ağaçların kokuları olur ve ortaya karma bir koku çıkar. Bu da "şöyle güzel bir yasemin kokusu istiyorum" diye düşünenlerin kolaylıkla parfüm bulamamasına neden olur. İşte kokucuk sitesi bu eksiği kapatıyor. Bütün çiçek, meyve, ağaç kokularını el yapımı bir şekilde, % 100 doğal kendi üretimleri ile şişeliyorlar ve size de en sevdiğiniz kokuyu o en saf haliyle kullanmak düşüyor. Tercih ederseniz de birden fazla koku alarak, parfüm şişelerini, gerekli parçalarını yine siteden alarak kendi kokunuzu yaratabiliyorsunuz.Evim ilk alışveriş kurbanı ürünlerle dolduğu için;bu alışverişi abartmamaya,beğenirsem sonra ek alışveriş yapmaya karar verdim. 

En sevdiğin çiçek ne deseler hiç düşünmeden leylak derim! Hem görüntüsü hem kokusu o kadar etkileyici ki,son zamanlarda hep bi kokuya sahip bir parfüm arıyordum. Bulduklarım ya haddinden fazla pahalı ya da çok ucucuydu. İşte kokucuk bu derdime çare oldu :) Görür görmez hemen Leylak kokusunu attım sepete. Geldiğinde de ilk denediğim bu koku oldu; koku bir hayli yoğun ama o hayranı olduğum çiçekten hiç bir farkı yok! Sabah sıkıp evden çıkacaksınız,akşama kadar parfüm derdinden kurtuluyorsunuz. Evden çıkmadan sıkın diyorum çünkü koku ilk başta bir hayli yoğun olduğu için o an etrafınızdakilere ağır gelebilir. Bu mükemmel parfümün fiyatı şaka gibi, sadece 9,50 TL :)


İkinci parfümüm ise gül kokusu.Bu kokuyu alırken biraz tedirgindim,bazı gül kokuları var aşırı bayık ve yoğun oluyor bazıları ise insanın içine çeke çeke kokladığı güllerden geliyor. Tanımlamadaki "baygın gül yağlı kokuların aksine son derece taze ve ferah bir gül kokusu bulundurmasıdır" ibaresini okuduktan sonra almaya karar verdim. Ama elime geçtiğinde hayal kırıklığı oldu benim için. Sizlere aradaki farkı şöyle izah ediyim;

Benim beklentim; tam olarak bu görseldeki yeni açmış, kocaman pembe güllerin kokusu iken;
Elde ettiğim sonuç bildiğimiz klasik gül suyu kokusu oldu :( Seveni varsa alır tabi ki ama benim bir daha kesinlikle almayacağım koku bu olacak ne yazık ki :( Neyse ki leylak ın o mükemmel kokusu bana bu hüsranı unutturuyor :)
EKLEME: Bu yazıyı yayınladıktan sonra firma sahibi Vedat Bey iletişime geçti ve Gül kokusunu geri gönderirsem dilediğim ürünü gönderebileceğini söyledi. Ben yalnız bir iki kez sıktım denemek için de olsa dediğimde önemli olan sizin memnuniyetiniz diyerek hiç tereddütsüz ürünü geri aldı ve tercih ettiğim bir diğer koku olan Hanımeli kokusunu yanında 4 tester ile daha gönderdi. Bir türlü onları fotoğraflama imkanım olamadı ama en azından bu ek bilgiyi de veriyim ki firmanın ne denli özenli olduğu konusunda bilginiz olsun ;)
Gelelim ürünlerin görüntülerine. Görsellerden de anlayacağınız üzere zarar görmeyecek şekilde sağlam bir şekilde paketlenmiş. 





En hoşuma giden şey; ürünlerin faturasının gönderilmesi oldu. İnternetten yapılan alışverişlerde firmaların haksız kazanç sağladığı,vergiden kaçırdığı son zamanlarda yalnızca 20 TL lik alışveriş için bile özenle fiş gönderilmesi bu firmaya olan güvenimi de arttırdı.


 Aldığım kokuların yanı sıra 4 adet de hediye numune gönderilmiş olması da ayrı bir mutlu etti tabi ki :) Sırası ile Sandal Ağacı,Beyaz Misk, Ambroxan ve Sedir ağacı kokuları. Sandal ağacı ve sedir ağacı bildiğiniz üzere daha çok erkeklerde tercih edilen bir koku ve özellikle sedir ağacı; yoğun ağaç kokusuna sahip,öyle ki tıpkı yukarıda anılardan bahsettiğim gibi, kokuyu alınca gözümün önüne kurumuş kabuklarını yolduğumuz ağaçlar geldi :) Bu iki kokuyu eşime verdim, diğer ikisi ise ya aşırı hafif kokular ya da artık peş peşe koklamaktan algılayamaz hale geldiğim için pek bir şey anlayamadım. Şimdilik onları tanımlamak için fazla bir bilgim yok :) Zamanla daha iyi anlaşılacaktır kokuları. Ha bu arada; dilerseniz siteden kokuları deneme amaçlı olarak bu tür numunelerden istediğiniz kokulardan 10 adet alabiliyorsunuz, o da yalnızca 15 TL ;)






Vedat Bey alışveriş sonrası o kadar ilgili ve hızlı davrandı ki, hafta içi saat 16.00 ya doğru verdiğim sipariş ertesi gün 12.30 da elime ulaştı :) Bugüne dek yazdığım en uzun blog yazılarından biri oldu bu post, ama siz de incelediğinizde gerçekten hak ettiğini göreceksiniz. Alışveriş yapmak için siteye burdan ulaşabilirsiniz. Koku uzmanı Vedat Bey' in facebook sayfasını ve twitter hesabını da buradan takibe alabilirsiniz. Son olarak; siz de benim gibi kokulara bu derece meraklıysanız; Vedat Bey' in Açık Radyo' da yaptığı koku programını takip edebilir, dahası kokucuk' un Gümüşsuyundaki yerlerinde atölye çalışmasına gidebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder