15 Nisan 2015 Çarşamba

Cilde,Doğaya,Cebe dost bir marka: Doa Kozmetik Alışverişi


Uzun süredir Doa Kozmetik ürünlerini kullanıyor olmama rağmen, bir türlü yazısını hazırlama imkanım olmadı. Reklama fazla ihtiyaç duymayan, ama ciddi bir hayran kitlesi olan Doa Kozmetik, İzmir de başladığı ticaret hayatına İstanbulda devam ediyor. Doğa dostu, cilt ve çevre dostu içeriği ve ambalajları, aynı zamanda cep dostu uygun fiyatları ile mutlaka bir şans verilmesi, denenmesi gereken bir marka.
Cilt bakımı, ev temizliği vs. konularda zararlı kimyasallara karşı aşırı derecede hassaslaştım. Makyaj ürünlerinden ev temizliğine bütün markalarımı yenilemeye başladım. Doa Kozmetik de cilt bakımı aşamasında en büyük yardımcı markam oldu.
Ürünleri fotoğraflamayı atlamışım, bu yüzden son alışverişimde aldığım ürünlerin görsellerini Doa nın da bu konuda izni olacağı düşüncesi ile web sitesindeki görsellerinden paylaşıyorum :)
Lüks markaların afilli ambalajlarına alışanlar için Doa Kozmetik ambalajları ilk başta biraz basit gelebilir. Ama hem cildimiz hem de cebimiz için çalışan, zararlı kimyasalları bizlerden uzak tutma amacında olduğu düşünülürse, önemli olan dış değil iç güzelliği demek geliyor insanın içinden ;)


LAVANTA SUYU ve GÜL SUYU:
Günlük makyajımı temizlerken baz olarak bu suları kullanıyorum, göz makyajını temizlemek biraz zorladığı için ek olarak çift fazlı bir başka temizleme ürünü de ekliyorum pamuğa. Makyajın kabasını aldıktan sonra lavanta veya gül suyu ile cildi tekrardan arındırıyorum.


KARA ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ YAĞI:
Cilt temizliğimi yaptıktan sonra, kıvamı hayli yoğun olan kara üzüm çekirdeği yağından sadece bir kaç damla pamuğa damlatıp, hatta yine gül suyu veya lavanta suyu ile seyrelterek bütün yüzüme  bu yağı yediriyorum. Kırışıklıklar, göz altı morlukları, sivilce izleri gibi konularda oldukça etkili olduğu söyleniyor. Tabi her gece uygulama konusunda bir hayli yeteneksiz olduğum için henüz o konuda gözle görülür bir fark hissedemedim ben. Ama cilde parlaklık verip yumuşacık yaptığı gerçeğini görmemem imkansızdı.


SHEA BUTTER:
Kara üzüm çekirdeği yağından sonra, fazlasıyla kuru olan cildimi nemlendirmesi için gece yatarken dönüşümlü olarak, shea butter ve hindistan cevizi yağını kullanıyorum. Shea butter ın son zamanlarda hayli revaçta olduğu, nemlendirme ve cilde yumuşaklık kazandırma açısından başarılı olduğu herkesin malumu zaten. Bir de yorumlar arasında egzamaya iyi geldiğini okumuştum, bu tarz sıkıntıları olanlar da deneyebilir dilerse.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI:
Cilt için kullanımın yanı sıra saçlara da iyi geldiğine dair yorumlar okudum. Birkaç kez kullandım ama ben AZICIK kavramını pek beceremediğim için her seferinde ipin ucunu kaçırdığımdan saçımda yağlı görünüme sebep oldu. Bu ürünler katı kıvamda geliyor, yaz aylarında direk eriyor. Bu yüzden yazın buzdolabında güneş görmeyen yerde muhafaza etmenizde yarar var. Katı formdayken elinize alıp bir iki kez parmağınızı sürttüğünüzde hemen eriyor. Saçınız için kullanacaksanız eritip saç serumunuza ekleyerek kullanmanızı tavsiye ederim.



LAVANTA YAĞI
Bu yağ, benim gibi uyku sorunu çekenlere birebir çare. Yatmadan önce yastığınıza kulak çubuğuna döktüğünüz bir iki damlayı dağıtırsanız mışıl mışıl deliksiz bir uyku uyuyorsunuz. Ayrıca bütün ürünlerin yorumlarını okuduğunuzda, başkaca nelere faydaları olduğunu bizzat test edip onaylamış kişilerden öğrenebilir, kullanım alanlarınızı genişletebilirsiniz.


BERGAMOT YAĞI
Evim için doğal ev kokusu olarak kullandığım bu yağın oldukça keskin ve ferahlatıcı bir kokusu var. Hayli yoğun olması sebebiyle, ben suyla seyreltip evin girişinde bir noktaya şişe içerisine koydum ve  sıvı oda kokularında kullanılan bambu sticklerle kokunun tüm eve dağılmasını sağladım. 


E VİTAMİNİ:
Bütün şampuanlarda E vitamini olduğu için, E vitaminini her almamda, doğrudan şampuanımın içine şişenin yarısını boşaltıyorum. Bu sayede her saç yıkamamda doğrudan bu yağdan faydalanmış oluyorum. Yalnız şampuanı kullanırken yüzünüze gelmemesine dikkat edin, çünkü yorumlarda kaş, kirpiklere yaradığına dair bilgi var, yüzünüzde tüylenmeye sebep olmasını istemem. Ayrıca, yine düzenli olarak kullanamasam da; kırılma safhasını geçip artık kağıt gibi yırtılmaya başlayan tırnaklarımı güçlendirmek adına belli aralıklarla sürüyorum. Düzenli kullanamasam da hafiften etkisini görmeye başladım.

B VİTAMİNİ:
Geceleri yatmadan önce, B vitaminini seyrelme sorunu olan kaş ve kirpiklerime sürüyorum, etkisini de görmeye başladım.

Genel olarak bir bilgilendirme; bu yağların kıvamları hayli yoğun olduğu için; sürdükten sonra saçlarınızı cildinizden, bu yağlardan uzak tutmanızda, toplamanızda yarar var. Ve tabiki cilt tarafından emilmediği için geceleri sürüp yatmanız gerekiyor.

KERATİNLİ SAÇ BAKIM MASKESİ:
Benim gibi kuaföre gidip saatlerce bakım yapmaya üşenenlere süper bir öneri. Saçınıza evde keratin maskesi uygulamanız pek kolay. Evde olduğum günlerde ürünü saçıma uygulayıp saçların ısı ile iyice maskeyi emmesi için üzerini örtüyorum. En az 4-5 saat bekletip daha sonra yıkıyorum. Ciddi anlamda saçlarınızda yumuşama, parlama olduğunu göreceksiniz. Saçlarımı uzun yıllardır boyatmama rağmen, çevremden hep saçlarımın yapay değil oldukça doğal ve sağlıklı durduğu yorumunu alıyorum. Saçıma tek yaptığım bakım, şampuanıma koyduğum e vitamini ve bu maske olunca, başarının Doa Kozmetik de olduğunu düşünmek pek yanlış olmaz sanırım.

Ayrıca; daha önceki alışverişlerimde boyalı saçlar için sülfatsız şampuan ve saç bakım kremlerini, Japon Kirazı Duş Jelini almış, oldukça memnun kalmıştım. Son alışverişimde hazırda şampuanım ve duş jelim olduğu için almadım ama bir sonraki alışverişime yine mutlaka eklenecekler arasında. Japon Kirazı duş jelini kullandığınızda, banyodan çıktıktan uzun süre sonra bile kokusunun banyoda kaldığını fark edeceksiniz ;)

Benim aldığım ürünler hayli fazla görünse de, web sitelerindeki ürün içeriği çook daha geniş. Bütün cilt kremlerinde kullanılan ve cildi gençleştiren hyaluronic asid serum dan, güneş koruyucu cilt kremine, doğal sabunlara bir çok ürün mevcut.

Doa Kozmetik in tek dezavantajı, reklam tanıtım yapmaması nedeniyle fazla bilinmemesi ve ne yazık ki web sitesinde yetersiz bilgilendirme ve müşteri hizmetlerinin zayıf olması. Ürünleri incelerken, etkileri, faydaları diye bilgi görmek istediğinizde bazı ürünlere dair hiçbir açıklama bulamayabilirsiniz. Bu tür durumlarda dediğim gibi bizzat deneyenlerin yazdığı yorumlar oldukça etkili oluyor. Ah bir de kullanıcıların yorumlarda sorduğu sorulara zamanında, net,eksiksiz cevaplarla dönülse, tadından yenmez :) Lafı daha fazla uzatmadan, ilginizi çektiyse incelemeniz için sizi BURAYA yönlendiriyorum. İnceleyin, yorumları okuyun ve bence mutlaka bir kez de olsa deneyin derim. 

4 yorum:

  1. siteyi inceledim de güzel ürünler var keşke biraz daha ayrıntılı yazılsa faydalar vs. :) teşekkürler paylaşım için bloğuma beklerim sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  2. merhabalar bloğunuzu keşfettim ve takibe aldı bende bloğuma beklerim sevgilerimle :=)

    YanıtlaSil
  3. merhaba doa ürünlerini bende çok merak ediyorum özellikle Hindistan cevizi yağını :) yazı için teşekkürler bloğunuza üye oldum bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  4. allahalla ilk defa gördüm inceleyeceğim bu arada bloğınuz ne hoş takibe aldım bende sizi bekliyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil