15 Nisan 2012 Pazar

sağlıklı-neşeli yiyecekler :)


Blogumun izleyicilerinin sadece her gün makyaj yapan gezen tozan arkadaşlardan ibaret olmadığının,aralarında anneler olduğunun da farkındayım. Bugün o tatlı annelerin çok işini görecek bir konuya yer vermek istedim blogda.
Çocuklara yemek yedirmenin,onların karnını doyurmanın ne eziyetli bir şey olduğunu en iyi onlar bilir,bizler de az çok tahmin edebiliyoruz. Üstelik sadece yemek yedirme zorluğu değil çektikleri, günümüzde çocukların sağlıklı yemek yemeleri de çok zorlaşmaya başladı.Fast food un her yanımızı sardığı,obez çocukların günden güne arttığı şu günlerde çocuklardaki "sağlıklı ama tatsız zevksiz" önyargısını kıracak göze hitap ettiği kadar sağlığını da koruyacak yiyeceklere dair ufak görseller de mevcut. Yemek yeme olayının eziyetten eğlenceye dönüşmesi için,evde kolayca yapılabilecek, çocuklar için sağlıklı ve eğlenceli yemek tarifleri ve görseller sunuyorum,eminim işinizi görecektir ;) Aslında her şey eldeki malzemeleri biraz orjinal şekilde sunmaktan, biraz süslemeden,yemeği biraz renklendirmekten ibaret ;)
 Öğün aralarında atıştırmak istediklerinde, evdeki mevcut malzemelerle böyle sevimli yüz ifadelerinin olduğu sağlıklı sandviç ve tostlar yapabilir,eğlenerek birlikte yiyebilirsiniz ;)

 Bu da ecnebilerin pancake dediği bizde krep diye geçen yiyeceğin,allanmış pullanmış,ufaklıkların zevkine uygun hale getirilmişi ;) Tercihinize göre tuzlu veya tatlı krepler yapabilir,malzemeleri de buna göre ayarlayabilirsiniz. Aşağıdaki görsel için,tuzlu krep,yoğurt,peynir,zeytin,domates,havuç ve kulaklar için re taze meyve kayısı kullanabilirsiniz. 
Ufaklıklar pizza istediğinde bunları gönül rahatlığıyla önlerine koyabilir,diledikleri kadar yemelerine izin verebilirsiniz.
Çocukların beslenmesinde eksik edilmemesi gereken ana yiyecekleri liste halinde belirtecek olursak:
1-LİMON:C vitamini yönünden zengin olan limonu yemeklerden eksik etmemeli,sadece bu özelliği ile değil,kanseri önleyici etkisi ile de önemli bir yere sahip.
2-BROKOLİ:Yukarıdaki sevimli süsleme teknikleri ile yedirebileceğiniz brokoli, A, C ve kalsiyum yönünden zengin bir sebze.Ayrıca çocuk ve yetişkinlerde beyin gelişimi ve hafızanın korunması açısından oldukça etkili.
3-BİTTER ÇİKOLATA: Ben alışamadım ama küçüklükten siyah çikolata yemeye alıştırırsanız,kötü kolestrol ve kan basıncını dengelemede oldukça etkili. Yağ değerleri düşük,sütlü çikolataya göre çok daha masum.
4-PATATES:Kanser hücrelerinin gelişimini önlemek açısından,bağışıklık sistemini güçlendiren bu besini de eksik etmemenizde fayda var. Önemli olan kızartma değil de haşlama gibi sağlıklı şekilde yedirmek ;)
5-SOMON BALIĞI,CEVİZ,:Balığın faydalarını zaten artık herkes biliyor. Ancak özellikle somon balığı,beyin aktivitelerinin gelişmesi ve hafızayı koruması ile bilinen Omega 3 açısından zengin bir balık.Ceviz iser yine bol Omega 3 içermesi sayesinde çocukların atıştırmasında rahatlıkla kullanılabilecek bir besin.
6-AVOKADO:Meyve salatası şeklinde kolaylıkle yedirebileceğiniz avokado,kolesterolün ve kalp sorunlarının oluşmasını önleyici özelliğe sahip.
7-SARIMSAK:Yine çocukların yiyeceklerinde mutlaka bulundurulması gereken yiyeceklerden.Ecoli bakterisinin gelişimini önleyen sarımsak aynı zamanda bünyeyi güçlendirici etkiye sahip.
8-ISPANAK-BEZELYE: İşte çocukların yemekte en çok nazlandığı iki sebze bunlar sanırım. Her ikisinin de faydaları bilinmekle birlikte,görsellerdeki süslemelerde en etkili şekilde kullanılabilecek,böylece kolaylıkla yedirilebilecek sebzeler ;)

Faydalarından da göreceğiniz gibi,liste sadece çocukların değil sizlerin de işinize yarayacak,her gün yemek listenizde bulunması gereken bu yiyecekleri hayatınızdan eksik etmeyin.
Daha nice görseller var,ama bunun sınırı sizin hayal gücünüz ;)

15 yorum:

  1. Selaaaam :) Bloguma bıraktığın yorum beni çok mutlu etti! Bir tane daha avukat blogger buldum yuupii :)) Yorumunu da blogumda cevapladım bu arada, çok öpüyorum, çok memnun oldummm :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir tane daha avukat blogger mı? biz kaç kişiyiz yahu =D şaka bi yana ben de mutlu oldum valla,takipteyim ;)

      Sil
  2. Teşekkür ederimmm :* Ya bnim bildiğim ikimizden başka 3 tane daha var avukat blogger :) Bunlar benim bildiğim, kesin başka da vardır :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba canim yorrumun icin tesekkurler teshislerinin hepsine hak veriyorum
    Dniz akkay cokmus resmen:(
    Sevgilerr

    YanıtlaSil
  4. Benim yeğenim de zor yemek yiyen bir çocuk.Yemekleri bu şekilde sunmak eminim yararlı olacaktır;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim bile düzenlerken iştahımı açmıştı,ufaklıkların beğenmemesi pek mümkün değil gibi :)))

      Sil
  5. aslında cocuklar ıcın sahane bı yontem benım bıle yıyesım geldı bunları :)
    bu arada blogunu yenı kesfettım, takıpteyım. benımkıne de beklerım.Sevgıler...:)

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,ben de takibe aldım ;)

      Sil
  6. ne kadar eğlenceli sunumlar bunlar böyle ama gene de yemek yemeyen yaramaz kızım üzerinde işe yarar mı pek emin değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etkili olur diye dusunuyorum,en azindan denemeye deger ;)

      Sil
  7. yummi!! çok çook lezzetli gözüküyoooor, blogunda aynen! :D nefis bir blogun var :)

    http://combo-monster.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir yorum bu böylee,çook teşekküüür ederimm :)

      Sil
  8. çok sevimliler,kesinlikle işe yarar bi yöntem.blogunda çok hoş çok beğendimm sewgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yarayacağına inanıyorum,en kötü ihtimalle mutfakta eğlenceli vakit geçirmiş olunur :D blogumu beğenmene çok sevindim teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Hello! After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot"
    For this is the very simple, just follow our blog, enter your Country, your blog url, and you will automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world to share with us the different passions, fashion, paintings, artwork, photos, poems and so be able to find in other countries people with similar passions.
    I think this community could also interest you.
    Have a great day with the hope that you follow our blog.
    Regards
    Chris
    To find out, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    YanıtlaSil