19 Mart 2012 Pazartesi

gittim,gördüm,beğendim-mekan önerileri

Bu seferki mekan önerilerim; bizzat gidip görüp denediğim ve çok sevdiğim iki yerin olacak.
İlk olarak bu pazar brunch için gittiğimiz Kanlıca Paysage Restaurant. Günay, Nanna Costa gibi kaliteli bir çok restaurantı bünyesinde bulunduran BVS grubun Anadolu şubesi diyebiliriz. İlk olarak düğün fuarında buranın tanıtımını gördüm,ne zamandır merak ediyordum ve sonunda bir fırsat sitesinde açık büfe brunch fırsatını görünce duramadım,aldım,hemen bu hafta sonuna rezervasyonumu yaptırdım. Bir kere mekan Boğaz' ın o kadar mükemmel bir yerine kurulmuş ki,İstanbul Boğazı tam anlamıyla ayaklarınızın altında.

Açık büfe olması nedeniyle aman gecikmeyelim,son anlara bir şey kalmaz diye düşündük ama biz 13.45 de yani bitime 15 dakika kala ordan çıkarken kahvaltılık çeşitlerinin tamamı aynen duruyordu.Son zamanlarda sözde açık büfe denip de sana verilen tabağı bir kere doldurmanla hakkın bitti diyen yerlerden değil Paysage. İstediğin her şeyden dilediğin kadar alabiliyorsun.Peynir,şarküteri,hamur işi,meyve,soğuk meze tarzı her türlü yiyecek mevcut. İnsanın önce gözü doyuyor o upuzun masayı görünce :) 
Daha sonra masanıza geçip masmavi denize karşı kahvaltınızı yaparken tüm çalışanların mükemmel ilgisi ve güler yüzüyle karşılaşıyorsunuz,daha bir keyifle yemeye devam ediyorsunuz. Bir kere; fırsat kodu alıp gittiğim diğer yerlerdeki gibi "amaann bunlar da o fırsatçılardan işte" şeklindeki ukala,umursamaz tavır yok bu işletmede ve çalışanlarda. İnsana verilen değer had safhada. Ayrıca mekanın müşteri portföyü de beklediğim gibi,kalbur üstü ukala tipler değil,gayet mütevazi,orta seviyede insanlar,ailelerdi.Mekan o kadar seviliyor ki,biz ordayken bir okul-aile birliği toplantısına denk geldik. Akşam yemekleri nasıldır onu bilemem ama brunch için gözü kapalı tercih edilebilecek yerlerden. 
Fiyatlara gelince;biz fırsat kuponu ile kişi başı 25 TL ye gittik,normal fiyatı sanırım 35-40 TL.Ama ekonomik yerlere gitmeye özen gösteren ben bile, mekandan "25 değil 35-40 TL ye değer burası be" diyerek ayrıldım. Karar sizin ;) Ha düşünürseniz, düğün,nişan vs gibi özel günler için de kullanılabiliyor burası ;) websitesi Adresi: Hekimler Sİtesi Yolu No:18/A Kanlıca-0216 322 00 77 

İkincisi ise; Beşiktaş' ta BKM nin tam karşısına eski Lida Kahve evi yerine açılan Zalatta. 
Adından da tahmin edileceği üzere çeşit çeşit salatalar var ancak sadece salata mekanı değil. Ayrıca birbirinden lezzetli tavuk menüleri,makarnalar,kahvaltılıklar mevcut. Buna "diyet" denmese de yediklerime dikkat etme moduna girdiğim için salata yeme niyetiyle açtığım menüyü, Çin Usulü Tavuk siparişi vererek kapattım :) ve kesinlikle bu kararım nedeniyle pişman olmadım. Bir kere menülerin sunumu bile insanın gözünü doyurmaya yetiyor.Upuzun dikdörtgen bir tabakta,yeşillikler, erişte ve sipariş ettiğiniz ızgara şeklinde geliyor siparişiniz. 
Benim tercih ettiğim Çin Usulü tavuk oldukça başarılıydı,bir kaç lokma tadımlık da Barbekü sosludan denedim,onu da tavsiye ederim. Ayrıca servis hızı iyi,çalışanlar güleryüzlü,mekan çok itiş tepiş kalabalık değil.Fiyatlar ise fevkaladenin fevkinde,mis gibi kocaman iki menüye toplam 19,50 TL verdik!İstanbulda Beşiktaşın göbeğinde böyle kaliteli hizmet ve başarılı lezzet için oldukça güzel rakamlar bunlar. Umarım bir süre sonra bozmaz ve her açıdan kalitelerini korurlar. websitesi Adresi: BKM Karşısı Akmazçeşme Sokak No:3 Beşiktaş-İST.

Mekanlara ilişkin ön bilgi tabi ki her zamanki gibi mekanist den edinilmiş olup, olumlu yorumlar sonucunda gidilmiş,bizzat test edilmiştir.
NOT: Blogun adı yazmayan fotoğraflar google görsel aramadan temin edilmiştir. Menünün böyle kötü göründüğüne bakmayın,fotoğrafı iyi çekememişler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder