26 Şubat 2012 Pazar

biraz SORUMLULUK alır mıydınız?

Büyük ihtimalle bu postu; güneşli bir pazar gününde, evinizde koltuğunuza oturmuş kahvenizi,çayınızı içerken,en sevdiğiniz dizinin yeni bölümünü izlemeden hemen önce veya sonra okuyorsunuz,birazdan dolabınızı açıp atıştırmalık bir şeyler alacak veya gidip sıcacık yatağınıza uzanacaksınız,artık yazıyı okuduğunuz zaman dilimi her ne saatse... sözün özü;sıcak evinizde,sevdiklerinizle birlikte,yeterli giyecek,yeterli giyecekle sürecek hayatınızın bir diliminde bu yazıyı okuyacaksınız. peki bizler kadar şanslı olmayanlar? onlar için biraz SORUMLULUK almamız gerekmez mi?
Bütçemizi sarsmayacak şekilde bir iki atıştırmalık parasını, ya da iki sinema bileti ücretini ayırmak,veya hiçbirini yapmaya gerek kalmadan bir iki eklenti kurarak destek olmak imkansız mı sizce? gelin keyifle geçirdiğimiz şu günde son zamanlarda dikkatimi çeken bir kaç SOSYAL SORUMLULUK projesine göz atalım,kısıtlı da olsa elimizdeki imkanlarımız için şükrederek bu projelere destek olalım.
İlk olarak BirSilgiBirKalem  projesi! Yaptıkları işi Türkiyedeki ihtiyaç sahibi ilk ve orta öğretim kurumlarını,Türkiyedeki eğitime katkıda bulunmak isteyen bağışçılarla buluşturmayı amaçlayan bir proje olarak tanımlıyorlar. 
Her türlü dolandırıcılığın iyi niyete balta vurduğu günümüzde; para bağışı yapılmaması,doğrudan ihtiyaç duyulan ürünlerin gönderilmesi ve yapılan bağışların da takip edilebilir olması; bu projeye olan güveni had safhaya çıkarıyor. Hepimiz interneti,sanal alışverişi kullanan insanlarız,sitedeki ihtiyaçlar kısmına göz atıp, gözünüze kestirdiğiniz bir ihtiyacı sık alışveriş yaptığınız bir alışveriş sitesinden sepetinize atabilir,teslimat adresi olarak da okulun adresini yazarak yerinizden kıpırmadan bir çok çocuğun hayatına katkıda bulunabilirsiniz. Sistemi sürekli eleştirilen devletten eğitim koşullarının düzeltilmesini beklemektense,doğrudan o ufaklıklara destek olmak kadar mutlu edecek başka bir şey var mı? Projenin facebook sayfası ve twitter hesabı üzerinden ihtiyaçları inceleyip,hemen bir adım da siz atabilirsiniz ;)
Son zamanlarda billboard larda dahi tanıtımları olmasına rağmen;gereken ilgiyi görmediğini düşündüğüm,maddi hiçbir katkıya gerek olmadan kolaylıkla katkıda bulunabileceğiniz bir projeyi ben de bir kez daha duyurmak istedim: Sloganı "1.000.000 "İYİ" internet kullanıcısı aranıyor" olan;
sıfır çaba ile birden fazla sosyal sorumluluk projesine destek olabileceğiniz: Ekle Destekle projesi bana göre eşi benzeri görülmemiş bir sisteme sahip. Sosyal sorumluluk projeleri genel itibariyle ya parasal ya da bilfiil yardımda bulunmak suretiyle yardım isterken, kimileri param yok, kimileri de zamanım yok diyerek bu desteği vermekten kaçınırlar. Oysa bu projeye destekte bulunmanız için HİÇBİR MAZERETİNİZ yok. Hepimiz mozilla firefox, internet explorer veya google chrome tarayıcılarından birini mutlaka kullanıyoruz. Hangisini sürekli kullanıyorsanız sitesinden yükleyeceğiniz bir eklenti ile TEGV, Tema, IKSV, Aile İçi Şiddete Son (AİŞS) gibi birden fazla sosyal sorumluluk projesine destekte bulunabiliyorsunuz. Eklentiyi bilgisayarınıza indirdikten sonra siteye yönlendiriliyorsunuz ve bir kaç sorudan oluşan formu dolduruyorsunuz,kayıt ol butonuna basarak eklentiyi tarayıcınıza yüklüyorsunuz. İşte destekte bulunmak bu kadar basit! Eğer benim anlatımın karışık geldiyse buyrun burda görüntülü anlatım mevcut ;)
Siz internette vakit geçirirken, tarayıcınıza göre üstte veya yanda dönecek haber linkleri ile projelere destek oluyorsunuz. Ben hem ofisteki hem de evdeki tarayıcıma kurdum,gayet huzurluyum ;)
Şimdilik iki sosyal sorumluluk projesi ile başladım,diğer postlardaki gibi ilgiye göre devam edeceğim dememi beklemeyin,adı üstünde sorumluluk isteyen projeler bunlar,sizden talep gelmese bile ben belli aralıklarla bu güzel projeleri duyurmak,mümkün olduğu kadar çok kişiye ulaştırmak istiyorum.
Hadi ilk iki projeyle SORUMLULUK paylaşmaya başlayalım,ne dersiniz ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder